torsdag 24 december 2009

Julefrid...


Så här vackert var det imorse när min systerdotter Anna och jag, red ut på den traditionella jul-ritten...


Vi red en jätteskön sträcka och det var så vackert när solen började gå upp och det glimmade i snön..




Annas schäfer Tjejen.. fick oxå följa med på tur, som brukligt..:)



Efteråt var jag och gammelprinsen Mori (snart 27 år), ganska trötta, men helt underbart var det!



Sen var det lite modellfoto.. Anna på sin älskade isis Kolbein, alias Bengan...:)



Efteråt ville hästarna bara ut i hagen till sina kompisar, för att skrapa fram och äta gräs..



En vacker morgonslöja lade sig över dalen vid stallet.. och så var det dax för apsarna att få sig en skogspromenad! Dagen kunde inte ha blivit bättre eller fridfullare...




Älskade gammelprinsen.. Måtte vi ha flera år kvar att glädjas åt!




God Fortsättning.....

4 kommentarer:

Koola Viola sa...

Ser såå härligt ut! God Jul!

Göran sa...

Hej!
Jag tycker även rubriken på ditt förra inlägg kunde passa på det här.
En riktig vintersaga, är just vad det är.
God fortsättning på julen

PiLi sa...

Tack KV!
Ja, det blev ju en ovanligt vacker och julig ridtur...:)
Hoppas du haft en fröjdefull jul med familjen, fjädrarna och alla andra goa djur!

Tack Göran!
Jaa... för första gången på många år, har det varit en vit och kall jul, med mängder av vackra motiv att fota och natur att förundras över...
Hoppas du haft en fin jul med dina nära o kära och hönepönerna inte blivit döva av "jul-musiken"...:)

Gott slut o Gott Nytt År 2010!

livsstigen sa...

Med julefriden bevarad i sinnet vill jag önska dig ett nytt år i fred och kärlek!!