söndag 14 mars 2010

En härlig o händelserik helg!

Blev en härlig helg!

Vackra Riod och Jara åker.. Kommer att sakna dom... o vad ska inte fölisarna göra?

Solen sken vårligt i lördax.. så jag tog kaffetermosen med ut till stallet, då jag skulle hjälpa till att lasta mammorna till fölisarna, för vidare transport till annat stall...
Gick kanonbra och de for iväg.. Jag satte mig bakom stallet och njöt av vårsol och kaffe..:)


Okey.. Jag kommer väl då...!

Sen blev jag ridsugen.. så jag och gammel-prinsen tog en tur..
Då började det blåsa och hagla, men vad gjorde väl det...:)

Skugg-ryttare...:)
Kan vi gå hemåt nu.. kanske..?!

På hemvägen sken solen upp igen!
Så tack Mori.. för att du finns..:)


*******************************
Idag.. SÖNDAG..


 har jag varit på en helt fantastisk pälsvårds-kurs.. hos Annika Ulltveit-Moe... kennel Whisborne och utställnings-domare över hela jordklotet...:)
 Blev ett härligt gäng goa qvinnor, som fick lära oss massor och sen blev det en supergod lunch!

Jaha.. var ska man börja? Vad e fram eller bak..:)


I am a famouse tibetan Beauty!

Många glada skratt, så tusen tack Annika för att du tog dig tid och delade med dig, av alla dina mångåriga kunskaper om våra älskade lhasa apso-hundar!!!


Ännu en blöt-nos...  som ska bli en sööööt-nos...:)
Och så här underbart vacker.. blev RESULTATET..!!!


Bara att njuuuuta.. av "lejoninnan"...:)

Sen dax för "paketering".. igen..:)


Även stort tack till Anette, som fixade den utsökta maten och fick till denna träff!

Varma kramar till Er båda!

Hhhhmmmm.... å varför klippte jag av Beata.. ALL päls..??!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man leva utan kontakt med hästar? Svar NEJ!
Vilka superfina hundar!!! Och jag som tycker att det är litet svårt att klippa PUDEL, det är ju ingenting mot de här små silkesvantarna..... Puss på Dej syrran!!!! önskar Ylle

Unknown sa...

Hej! Härliga bilder som vanligt. Är det Beata på bilderna? Har nu uppdaterat min blogg så det är bara att läsa och njuta :-)! (och det är tillåtet att ha åsikter om färgsättningen, den är under utveckling). KRAM!

Havfruen sa...

Da ønsker jeg deg stort til lykke med dagen Pili:) Så koslelig å høre fra deg igjen:)
Herlige søtnoser som stelles her:) Vakker ble de også:)
Ja, nyt våren, nyt livet:)
Klemmer fra meg:)