måndag 6 april 2009

Nu har jag fått nog!




Jag har ett ganska låååångt tålamod, men när det väl tar slut.. då är det slut!
Och nu är jag frustrerat och heligt FÖRB-D... på ren svenska... och jag lovar att det blev en låååång promenad idag för att bli av med den värsta ilskan!

Jag undrar hur våra folkvalda kommunpolitikerna med höga löner och "fallskärmar", EGENTLIGEN tänker när dom fattar sina besparingsbeslut..?!

Inte tänker dom på konsekvenserna för alla människor som redan har det tufft i samhället, iallafall!
Man brukar säga "höns-hjärnor".. men det är en skymf mot hönorna och hönorna biter åtminstonde varandra i baken, medan politikerna.. biter sig själva där bak...
Och vilka får betala detta "kalaset" måntro..??













Vildvuxen skogs-krokus.. o Kabbelleks-bäbisar..:)









"Man måste va frisk.. för att orka va sjuk"..
Tur att naturen finns och att våren är på väg!

1 kommentar:

Havfruen sa...

Ja...få det ut!! Så lenge man har sinne får man ut gørra:)

Her har vi hatt en lat dag i hytteveggen. Sol fra skyfri himmel gjorde godt!!
Hytteklem fra Major&Mossan