söndag 28 september 2008

Hösten...min tid på året...


















Jag bara ÄLSKAR hösten!!!
Färgerna, luften och lukten av naturen som förbereder sig för vila. Det blåser lite och regnar ibland och plötsligt spricker himlen upp och blir knallblå och solen skiner lagom och sprider ett fantastiskt ljus över naturens alla underbara färger...

Jag bor i en liten kyrkby, en lugn och vacker plats i vårt avlånga land, men där skolan tyvärr lags ner i år, efter mycket protester från innevånarna.. En fin skola med barn som trivdes, byggde kojor på rasterna och som fick plantera egna blommor, sätta egen potatis, som sedan togs upp av elever och föräldrar och användes i skolans matlagning (ekologiskt i allra högsta grad). Så.. nu är det mer öde här än tidigare, men att gå en vända med hundarna och kameran, känns som att gå på en "Naturens venissage"! Vad mer kan man begära just då?

2 kommentarer:

Lena-Marie sa...

Varför började du inte med det här tidigare???? Du skriver ju jättebra. Det ska bli spännande att följa dig i bloggvärlden. Ska försöka ta tag i min "egen" framöver men det får bli tids nog. Kram.

PiLi sa...

Tack min kära!!!
Vad gullig du är..Det värmde mitt just nu lite deppiga sinne.. Tror väl inte att jag klarar något längre...:) Ja, du vet ju själv!
Jaa, jag ser fram emot när du fortsätter din.. Kramar-om!