söndag 26 oktober 2008

Åsså var det lite mycket hundar igen...




Ren mormor har full koll på valplådan...
Snygg va...?! Nyklippt, nybadad och mätt..



Nyfriserad Beata... Nybadad Wilma...







Mmmm... mattes säng e såå sköön...

Rufs och Tufs vilar öronen från valp-pipandet.







Godmorgon, mor och matte..
Idag har det varit en söndag som alla andra söndagar... nästan... Blåst och regn ute..usch!
Trött och deppig, ingen ork och dåligt samvete för att jag inte orkat med pälsvård av min äldsta tik, som kommit lite i skymundan p g a valpar med mor....Pipiga valpar, som kändes krävande..
Ångest över hur jag skulle stå ut denna dag..?!
Men som tur är..finns det krafter som kommer "ovanifrån" och gör det som känns omöjligt, till att bli möjligt.. :))
Så tack vare den, lyckades jag samla ihop mig, ta min hund i knät, fram med saxen och trimmern och en timme senare och och en hög med hår som såg ut att vara två apsos...in i badrummet och badade henne. Klippte klor på båda mormor och mor, kammade och friserade mor och valparna fick gnälla bäst dom ville under tiden..sen ligga och torka en tim och fram med fön och borste...och kan ni tänka er, vips var allt det omöjliga över och blev möjligt och resultatet blev ju inte fy skam! Lagom när allt var klart blev det strömavbrott för tredje gången idag..och då var det bara att tända massa ljus och ligga i soffan och mysa..glad och nöjd över att ha gjort dagens goda gärning för min älskade hund!!!
Så tack för att du finns, kära kraft DÄRUPPE! Utan DIG.. hade det möjliga, f f varit omöjligt..:))
Kram och godnatt från mig och 6 mätta, rena, nöjda och sovande hundar!



Inga kommentarer: