lördag 11 oktober 2008

TILL MIN ÄLSKADE MOR, 85 ÅR IDAG!







Mamma, idag fyller du 85 år! Tiden går så fort och jag vill att den ska stanna till lite snart... Trots alla berg- dalbanor i våran familj, vill jag säga till dig.. Att jag älskar dig av hela mitt vuxna hjärta! Du har lärt mig mycket.. bl a att vara självständig och att ge av sig själv...även om det blivit för mycket ibland. Du är mor till sex barn, mormor till 15 barnbarn och gammelmormor till 4 barnbarnsbarn och har gjort så gott du bara kan. Idag tror jag att du förstod det, eftersom alla dina barn firat dagen till DIN ära! Du är en intelligent kvinna, som tar vara på livet och gör det bästa möjliga av detta.. Något som jag idag uppskattar mer än förrut.... När jag har mått "skit", har du ställt upp och lyssnat och sagt att du önskar du kunde hjälpa mig... och du vet vad jag brukar svara... Det gör du redan! Genom att ta hand om dig och ditt liv, trots din ålder, alla krämpor och synskada! Så jag hoppas din dag kändes fin, fast jag vet att du blir trött av alla intryck och att du oroar dig för oss, men tänk... att Tina kom med barnen ända från Norge och att vi fick umgås i fyra generationer... Det du!
Så än en gång lilla mamma, tack för att du finns och jag ÄLSKAR dig!
Puss och kram och godnatt!

1 kommentar:

Unknown sa...

hej! Du ser ut att må bra trots operation. och vad härligt att ha tjockasläkten omkring sig. jag har också haft släkt omkring mig idag, inte min egen än så länge men kanske blir, vem vet? Vill komma och hälsa på snart och se dig och de små :-). Stor kram och godnatt!