torsdag 26 mars 2009

I huvvet på PiLi...

Underbar solnedgång vid Genne-ån denna kväll..


Jag lider av.. "snurr i huvvet".. mer än vanligt..:)

Förr sa jag alltid "hövvet", men det överlämnades till Bente..:) Nu säger jag "huvvet", för det säger käre dalmas-mågen och det låter så roligt..!

Vet just nu inte var tiden tar vägen.. eller hur jag ska få ordning på "snurret i huvvet"..?! Ska jag.. eller ska jag inte.. vill jag.. eller vill jag inte??

Det värsta eller bästa av allt.. är att det är bara JAG som kan besluta mig för vilket!



Tror jag ska börja med att ta och "slå huvvet" i sänggaveln... som jag inte har..:)
Godnattkramar till er allihop.. från Blogg-to(r)kan PiLi......:)

4 kommentarer:

Bente sa...

To do.....or not to do....that`s the question...or something like that!
Har tampats med samma fråga ang en sak en stund nu och äntligen beslutat mig.
Hoppas du inte slog huvvet för hårt i sänggaveln som du inte har och vaknar pigg som en lärka..(eller höna kanske?)...i dag!
Kramar häruppifrån!

Havfruen sa...

Ja det er ikke enkelt bestandig å vite..av og til må man og av og til kan man velge. Lytt til hjertet og litt til hodet:)

Håper du har det bra, det har vært stille fra deg lenge.
Håper du har vår-vær og kan nyte det. Flott bilde:)
Klem fra Major & Mossan

PiLi sa...

Bente... så sant, så sant!
Nej, slog inte i huvvet alls..! Somnade i soffan och vaknade av att grannen tjoade i brev-inkastet kl 7 imorse.. så jag var väl ingen lärka precis..haha.. snarare en "ilsken tupp"..:)
Kramar härnerifrån!

Mossan...
Har haft lite data-allergi, men njutit av din blogg istället..:)
Har haft fullt upp med att lyssna på både hjärtat och hjärnan.. och dom två är inte riktigt överens just nu..:)
Våren försvann idag, som genom ett "trollslag"... Har blåst iskallt och sen snöat hela em o kvällen istället..hmmm!
Hoppas du har det bra och idag träffade jag en underbar boxer-tik hos veterinären.. vilken söt o charmig busfröken, 2 år..:)
Hade tyvärr inte med kameran då..
Fredags-klem fra oss!

Anonym sa...

Sagolik bild, som vanligt, kära syster!!! från Ylle