onsdag 11 mars 2009

VARNING.. för blogg..!!!


VARNING!


Jag vill bara uppmärksamma ALLA bloggare.. på att INTE läsa Koola Violas's blogg-inlägg.. när ni går runt som "ostbågar" p g a RYGGSKOTT!!!

Nyfiken som jag är över hennes dagliga verksamheter, och efter att ha våndats med denna kycklingmorska's sista veckor och sedan njutit av de små underbara gulle-fjuns-bäbbarna som kläckts fram och kunde då äntligen "slappna av".. Trodde jag, ja...


Näe.. då börjar hon skriva om ylle-socks-hästar, som ska fälla vinterpälsen på bestämd tid och sen har hon överbelastat den stackars vatten-pumpen och skaffat sig en inomhuspool.. för att roa sina hus-möss, som ska ro runt i bassängen å ha kul.. mitt i alltihop..!

Vilken människa.. tänker hon aldrig på oss "stackars" MÄNNISKOR..?

Vet hon inte att empati, gäller även OSS..?!!

Här sitter jag.. helt ovetande om vad som väntar mig och börjar läsa hennes senaste inlägg.. och vad händer.. Jo, jag börjar GAPSKRATTA! Fantasin började ju skena iväg varefter jag läste, det gick ju bara inte att hålla igen! Jag blev ju tvungen att börja GAPSKRATTA.. för hon e ju inte riktigt KLOK, när hon väl kommer igång.. och hur tror ni det kändes då i MIN RYGG??! Gissa själva hur det känns när en "ostbåge" börjar skratta..? Hade ju redan undvikit detta tilltag en gång idag redan.. när mina kära "förklädda prinsar" kom och ringde på dörren och berättade att SNART.. jo SNAART.. skulle dom börja reparera min 18 kvm stora höne-pöne-balkong.. Och då började jag ju skratta, för det var ju "dagens skämt" då.. så jag fick köra iväg dom och dom förstod ju iallafall, att en Ostbåge-madam, INTE KAN gapskratta.. för att det GÖR ONT som f-n.. då! Å det var INNAN jag började läsa KV's inlägg..!

Så tänk er för noga.. Man brukar ju sätta upp en skylt "Varning för hunden" utanför dörren, men nu ska jag sätta upp en skylt vid datorn..
"Varning för KV's blogg, när du har FYSISKA krämpor".. så får det bli!!!
Dessutom tänker jag inte ens TJUVKIKA på hennes blogg-titlar, förrän jag är HELT återställd i ryggen.. tror jag.. kanske.. får se.. klarar jag det.. njaaäee, tror inte det.. Har nog hellre ont lite längre, om jag känner mig själv rätt..:)

5 kommentarer:

Koola Viola sa...

*skrattar* Du är då för tokig :o)

Vad kan jag hitta på för tokigt i rubrikväg härnäst... *funderar*

Kram på dig och krya på dig :o)

Inga sa...

Jag vet hur du känner PiLi. Man vet att det är direkt hälsovådligt att bara öppna KoolaViola bloggen. Läser man sen dessutom inläggen då kan det röra sig om att få skador för livet :))

PiLi sa...

Mmmm.. det är jag nog.. lite grann.. om jag tänker efter!
Det är faktiskt fler som har sagt detta.. om jag drar mig till minnes..:)
Men det gör inte så mycket.. för nån måste va d oxå..:)
Tror du kommer på något riktigt BRA!
Kram tillbaka och tack för skratt-healingen idag!

Tack Inga.. för din support!
Då behöver jag inte känna mig helt "ensam och knäpp"..:)

Koola Viola sa...

*skrattar*

Desirée sa...

Koola Viola rules =)