tisdag 12 maj 2009

Ett mycket kärt besök...:)

Ja e en tuff brud i lyxförpackning.. en tuff brud i snyggt fodral.. à la Lill-Babs..:)
Igår fick jag ett mycket kärt besök !!!

Kära Monika "Monkan" kom och hälsade på.. farandes i sitt häftiga nyförvärv, som hon kallar för "Krisen".. Förstår INTE vad hon menar..:) Men det är ju bara helt fantastiskt.. vi har inte träffats på 6 år och ändå kändes det som förra veckan..haha!






Första gången vi träffades, var i Mariefred för ganska precis 15 år sedan, då vi båda var på ett informationsmöte gällande en nytt jobb.. Det blev ett "själarnas möte" då vi stod utanför och rökte och sen bubblade vi länge efteråt..:)

Vi blev båda kallade på intervju, men ingen av oss fick jobbet..haha..! Hursomhelst började vi umgås, under den tiden jag bodde där.. Hon är mor till fyra söner och jag mor till tre döttrar och hennes näst yngsta och min yngsta gick i samma klass och var även "kära i varandra" ett tag..:)


Denna lungört är ett från början ett skott från Monkan, som jag sedan "släpat runt på" var jag än har bott , tagit skott på år efter år, gett bort av och jag bara "älskar" den..!



Efter att jag flyttade har vi sedan hållit kontakt då och då. Men igår morse ringde hon och sa att, -nu kommer jag till dig.. och guuud så roligt det var att träffas igen! Vi hade nog kunnat prata i flera dagar om vi själva fått bestämma..:) Nu får det inte ta 6 år till nästa gång!

..Monkan och Krisen..











Tack för den super-fina presenten! Välbehövlig för en sån som jag..:)



Massa kramar och tack för att du finns med din humor, klokhet och ditt härliga skratt !!!


5 kommentarer:

Havfruen sa...

Så herlig!!! Slike venner må man ta vare på, og det er så rart med enkelte...tonen er der tvert og skravla går..som om det er noen dager siden man treftes!! Ah..det er så godt med slike venninder:)
Kjempeflott at hun tok seg tid til å besøke deg!

Jeg har luket i bed i dag..endelig en dag med oppholdsvær og i morgen skal visst sola komme:)
Ha en flott dag videre Pili og klem til deg:)

PiLi sa...

Jaa Mossan.. Jag är glad över mina väninnor och även mina manliga vänner.. Utan dem, hade inte livet varit lätt i "tunga tider" och jag har försökt vara rädd om vänskapen till mina närmaste!
Kärlek och vänskap är "färskvara"..:)

Hoppas vädret snart ändrar sig, så att du och Major får gå på tur och du kan pyssla ute vid hyttan..:)
Här är det sol en stund, sen regnar det, blåser och nästan minus på natten, så jag hoppas oxå det blir bättre snart!
Hoppas nosen din mår bättre från allergin.. och jag önskar dig en skön kväll med stor klem!

Sara/Little Miss Fix It sa...

Har jag sagt att jag har haft kontakt med Richard på facebook? Men nu är du väl uppdaterad om alla svärdöttrar och barnbarn.:-) Söt hon är Monkan... Puss

Monika sa...

Kära Lisen. TACK för alla härliga ord du säger om mig:) Det är inte så ofta jag och många med mig får uppmärksamhet i vardagen. TACK än en gång att du finns och nu släpper jag inte taget om dig. KRAM

Anna sa...

Nuså nu har jag oxå börjat