lördag 9 maj 2009

Sagor och sånt...


Mina ångermanländska liljekonvaljer i sörmländska alunroten= kär blandning..:)





























Ooh God.. what a mess...!


Idag har jag haft en "röjardag".. !

Dax att tvätta rent vinterkläder, städa på balkongen (som skulle ha renoverats förra året) och börja plantera växter i rabatten nedanför och i mina "älskade" krukor..:)


Men då hörde jag hur det "puttrade" under balkongtrappan igen.. och vad hittade jag väl där..




Jooo.. TVÅ igelkottar! Tänkte då.. "att nu får det vara nog med loppeluse-kottar" och den här gången.. tänkte jag på fullaste allvar att..

..NU ÅKER DOM I ÅN!!!




Mina " vakt-apsar".. vaktar Kottarna, så dom inte rymmer..:)




Tänkt och ogjort, men jag stoppade ändå in dom i transportburen, med mat och vatten och sen fick dom stå där under dagen, medan jag grävde och planterade, tvättade, städade och pysslade på balkongen.. Min kompis "Bengan" ringde och vi pratade om senaste nytt och jag berättade om kottarna..:) Men se det var väl meningen, för han blev jätteglad och tyckte att dom kunde flytta hem till hans familj och gård och lovade hämta dom direkt.. Så han och de två yngsta (vuxna) barnen kom och vi tog en tur för att kolla hur deras sommarstuga mådde.. Sen tog dom med sig Kottarna på hemvägen och Snipp, Snapp Snut... så var nästa kotte-saga slut...:)..

..Underbar sjöutsikt över Valdemaren..



Bengan, Jenny o Jocke utanför "Retreaten"..



Kottarna flyttar "hemifrån" del II..:)




Bye, bye.. and good luck to you all..!


Vi får se.. om det blir några fler "sagor med lyckliga slut" innan sommaren är över.. Phuu!!!



God lördaxkväll på er !!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAAHAHAHAHAH!!!!
Detta är ju bara urkul!

Inging på dig tanten!

Skinkmackan sa...

bara skriva en skylt som det står Lisens kottespa på........

Havfruen sa...

Jøss, skal si du er populær blant pinnsvinene:) Vet ikke om jeg hadde turt å tatt i dem jeg.
Nydelige bilder hele veien nedover her nok en gang. Ja, er det ikke herlig å rydde hage og balkong, få blomster i krukkene...herlig! Tenkte og luke litt i dag jeg men værgudene er ikke med meg. Kaldt og surt...men det er gode værmeldinger, så da er det håp:)
Kos deg Pili og klem fra meg.

Monika sa...

Hahaha... de e till å skaffa sig arbete..:)
hälsar Monkan!

Anonym sa...

Vilket trevligt hem kottarna verkar få.

PiLi sa...

Tack för alla roliga kommentarer!

Jaaaaaaa, ett Kotte-Spa kan ska bli min nya nisch..!
Eller PiLI's Pinnsvine-Spa..?!

Den däringa "Anonym" undrar jag vad det är för en filur..?
Tror de e min "kompis" o blivande Spa-kompanjon....:)