fredag 1 maj 2009

Vilken första majdag o kväll..!

Vilken härlig vilo-dag jag har haft !
Brud-spirean har REDAN slagit ut..!


Skir björklövs-himmel..


Inga "måsten" under dagen och sen åkte jag för att fika med "nya grevinnan" på Karlstorp..



Blev en härlig kväll att njuta av all spirande grönska... hästar, hundar och katter...:)















Matte.. jag vill in nu.. "säger" Ewa som e blind på ena ögat





Apsarna njöt som vanligat av att få äta hästskit och ligga o vakta gården..:)


Kvällsfrid i sto-hagen med "tjocksmockorna" som fölar snart..

Hon har verkligen fullt upp med att komma i ordning på gården, med en valack, två hingstar, fyra dräktiga islandsston, en halvblind isis-dam.. men charmig som få, tre hundar, två katter och fyra byggnader att hålla ordning på.. Men hon kämpar envist och det blir säkert jättefint, när det blir klart.




När vi åkte hem, var jag bara tvungen att stanna på flera ställen och fota allt vackert som finns runt omkring nu. Det har verkligen varit en otroligt vacker kväll!























Flodafors kyrka by evening in may..

Sist men inte minst.. fick jag fota min nya, men ack så puttriga inneboende under trappan.. som snokade runt bland buskarna och inte alls hade lust att bli fotad..:)


Sigge puttrar sig in i busken o tror inte han syns..haha!

Kram på er och nu forsätter vi njuta av Vackra Maj!

Inga kommentarer: