fredag 30 januari 2009

Dax för utmaningen!




Fredag..mår bättre och ska ta tag i utmaningen jag fick av Bente igår.:) Hmmm!


FAVORITSTAD:
Utan tvekan,Visby!
Är en av de vackraste städer jag sett, likaså ön den ligger på..
Jag kan gå runt i timmar och titta på alla vackra gamla byggnader, gulliga hus med sin otroliga blomsterprakt av ROSOR... Även stockrosor och allt annat som blomstrar och grönskar.. Mysiga butiker, torgen och Almedalen! De små gulliga vildkaninerna som springer runt överallt.. Att gå och sätta sig på en av alla små krogar, njuta av god mat och dryck och det känns som man är i en annan världsdel.. För att sedan i utkanten, gå på den kala stranden, med dessa vackra kalkstenar.. Vet inte hur många kg jag har plockat med hem från detta ställe, under vilda protester från "familjen"...:)
FAVORITDRYCK:
Iskallt källvatten!
GALNASTE JAG GJORT:
Tänker jag INTE berätta här..haha! Men mycket galet har jag gjort..:) Bl a hann jag under samma eftermiddag i sällskap av min bästa vänninna Anna och hennes fyra barn + två av mina egna, då vi besökte Mariefred med omnejd.. Tappa min mjukglass över mig själv o handväskan, skulle därför ner till sjökanten för att tvätta bort det och tappade då handväskan i sjön, så cigarettpaketet, plånboken och checkhäftet låg o flöt i vattnet..full panik innan vi fick upp dessa! Sen hem till männen och så skulle vi alla åka till sjön och bada för det var smällhett ute och alla barn gnällde.. Jag höll i vänninnans schäfer, så barnen och herrarna kunde bada.. Visste inte att hunden var "bolltokig" och då barnen började kasta en badboll ut till herrarna i vattnet, for hunden efter... och jag oxå! Hängandes i kopplet och "på två röda sekunder" åkte jag med ut i vattnet och föll pladask..raklång i vattnet med kläderna på.. Ni skulle ha sett minen på herrarna och de stackars människor som satt på stranden och skulle försöka hålla sig för skratt..:) Jag fick iallfall tränga in mig i en av barnens träningsoveraller och sedan åka "hem" och byta om.. Sen åt vi mat och så var det dax för att leka..puh! Barnen ville spela brändboll och så klart, ställde jag upp på detta... Fick in en fullträff och skulle varva banan, men snubblade naturligtvis.. igen och ramlade rakt med knäet på en stenhård grästuva och kunde sen inte gå, utan stapplade runt, medan barnen skrek av skratt och jag skrek av smärta- Ajajaj! Jaa.. så var den dagen slut och jag oxå!
VAD JAG GÖR INOM 10 ÅR:
Ingen aning.. försöker leva här och nu, så gott DET nu går.. Hoppas att jag har hittat min plats, där jag kan "boa" och göra det jag tycker om, bl a ha en egen trädgård igen.. Gärna med hundarna runt benen... och att jag har fått fler barnbarn..:)
FAVORITPLAGG:
Flanellpyjamas, raggsockar och morgonrock.. är ju inte direkt någon "sex-bomb", men får mycket gjort även i denna klädsel!
SJUKASTE DRÖM:
Att jag körde bil i full fart på en brinnande ås, sedan lämnade jag bilen och sprang som en galning
nerför åsen, sprang ikapp en nära vän, slet tag i hennes hand och drog med henne nerför.. Till sist hamnade vi plösligt i djup snö undan lågorna, låg där och pustade, då det kom ett UFO och plockade upp oss... Då vaknade jag..:)


Jaha, då var utmaningen gjord och jag skickar den vidare till... Anderssons Farm!

Lycka till och jag önskar alla en trevlig fredagskväll!


1 kommentar:

Havfruen sa...

Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg. Du har ikke lyst på Boxer igjen da?
Litt av en historie du hadde her..hoho..
Her det fortsatt fint, kaldt vær. Litt for kaldt..brr..