torsdag 15 januari 2009

Jag bor på en byggarbetsplats...











Usch... Fy... Bläää... Va trött i hövvet ja blir!



Sen jag flyttade in i min lägenhet (bor ovanpå pannrummet i ett mycket lyhört hus), har det bara strulat med pannrummet, då de satt in en pelletspanna (himla bra säger alla)..


Det bånkar och slår och värmen funkar inte mellan varven, det tjuter i rören och det är nått kompressorliknade som slår igång, flera ggr om dagen OCH kvällen!



Går jag ut på min uteplats, som skulle bli ett 18 kvm "paradis".. så har man sällskap av pelletsblandaren (som numra bor UNDER uteplatsen).. och som låter som en STOR degblandare.. Dessutom skulle altanen renoveras (för flera år sedan)..den håller på att vittra sönder och då smälldes det upp 5 järnstöd med brädor i taket.. som jag får kryssa emellan..

En stor tankbil kommer ofta kvällstid och fyller på pellets och då tror man att den står i sovrummet och tankar..

Och nu har dom grävt upp ett långt kulvertdike, ca 100 meter långt..först innan det blev kallt och sen kom kylan o snön = stillestånd.. Så den enda pulkabacke som finns här, blev obrukbar när den kunde brukas.. Nu står hela skiten och väntar på att någon ska komma och borra hål i väggen till pannrummet, så man kan dra rören som ligger i diket, koppla till pannan och sen ska allt grävas igen..

Suck å pust å stön.. Finns det ingen planering i arbeten, numera..?! Något som tar en vecka i rätt tid på året.. tar flera månader vid fel tid.. eller är det för att arbetslösheten ska undvikas, så entrepenörerna kan åka fram o tillbaka, hit o dit, mellan olika ställen, för att ha något att göra?! Inte vet jag.. Jag vet bara..


-ATT JAG BOR PÅ EN BYGGARBETSPLATS OCH BETALAR DYR HYRA FÖR DEN!!

Sååå... Nu har jag gnällt färdigt... tror jag... för denna gång...:)
Nääee..d har ja inte, för nu slog kompressorn igång igen.. Mitt hövve!!!

Inga kommentarer: