söndag 11 januari 2009

Ettan...



Godmorgon...


Idag är det en speciell dag.. Idag är det Ettans födelsedag! För 34 år sedan, låg jag just så här dax på förlossningen och kämpade för att ...få gå hem..för jag ville inte vara med och föda barn längre..haha! Men se hem fick jag inte gå!! Det var bara att pusta och krysta på... Skrämde slag på min man, den blivande unga fadern, så han gick ut och kom inte in igen..förrän allt var över! Jaja, det var inte lätt att bli pappa på den tiden.. fanns inga förberedande kurser för "sådana övningar" då...:)


Hur som helst.. Kl 09.39 kom våran förstfödda dotter äntligen ut..med massor av mörkt hår på huvudet (vilket hon fortfarande har) och skrek och allt var som det skulle och vips... hade JAG glömt alla värkar och HON blev ett mirakel i mitt liv!





Så ett STORT och kärleksfullt GRATTIS på din födelsedag, min älskade MALLERUTTEN, som idag är en vacker, härlig, kämpande qvinna och själv mor till mina älskade barnbarn!


Önskar dig en skön vilodag, så ses vi på em... och nu är kl 09.39 !!!


Kramelikram på 34-årsdan från mamma och apsarna!

4 kommentarer:

Bente sa...

Skickar vidare ett STORT GRATTIS!.....nu e du snart med i "tantklubben" du med Malin...:-)

Anonym sa...

Så fin hon är, dotra Din! tycker moster Ylle

Anonym sa...

Tack kära mor! Och bra kämpat de senaste 34 åren....

Och en stilla undran till Bente??? När går man med i tantklubben? Krävs det nåt speciellt inträdesprov??
Tack för en trevlig eftermiddag!!!

Kramar i mängd....

"Pumamamman"

Bente sa...

Malin: Berätta inte det här för nån...men den passeras automatiskt vid 35....det är bara inte nån som avslöjat det än...! :-)....nu har du ju ett helt år på dig att förbereda dig...tack vare mig! Snällt va..???
Kramar!