fredag 16 januari 2009

Min aloevera ska få barn..




Har haft lite genomgång av min inneträdgård här i veckan..


Min ena amaryllis, har fått sin tredje knopp som börjar slå ut..


Helt fantastisk, det har jag aldrig varit med om.. Köpte dessa båda, för 39 kr st.. på ICA.. och det står att de blommar med fyra klockor, men båda har slagit ut med sex klockor per stängel!


Gissa om jag sedan blev glad, när jag upptäckte ett litet sidoskott på min aloevera-planta, som bara vuxit pyttelite under de två år jag haft den.. medan alla andras blivit "stora och feta".


Men jag har iallafall använt den, både till att smörja mig själv och mina hundar.


Så nu håller jag tummen för att den ska växa till sig i år!

4 kommentarer:

Bente sa...

Men GRATTIS till den lille...!!
:-D
Kramar!

Havfruen sa...

Aloe Vera skal jo være bra. Vet noen har psøvd å smøre direkte fra plante, det skal visst virke. Pen plante er det iallfall.
God helg.

PiLi sa...

Tackåtack Bente min Bente..:)
Kramar från oss 3 med -14 i söder!
Hur kallt har ni 2 i norr??

Till MajorogMeg...
Tack för besöket på min blogg..kul!
Ja, man använder växten direkt, genom att bryta av en bit, pressa ut gelen och sen smörja direkt på huden.. Bra för både människor o djur.. Kan även ätas o drickas!
God helg tillbaka!

Anne på Moseplassen sa...

næmmen så liten og søt da :D
Lykke til med oppdragelsen ;)