söndag 14 december 2008

3:e advent...med full rulle på crossbanan och i stallet..



3:e advent redan... och detta blev en full-rulle-dag!

Först till Dammängens crossbana för att barnbarnet Zebban skulle tävla i Katrineholms-crossen. I snöslask och lera och med kameran i högsta hugg, var det bara.. att väl påklädd, stå och heja på med andan i halsgropen! För det var INTE ett roligt underlag... Samtidigt skulle jag filma och fota, medan fadern och modern stod beredda att få upp ekipaget, då dom "dök omkull" i lerageggan,vatten och snöblask!
Första klassen slutade med 5 vurpor och en ilsken unge (tur jag älskar honom ändå),
som fräste och frös och var dyngsur om fötterna... Men med lite "kärleksfull omvårdnad" och varma raggsockar, så blev han på bättre humör.
Sen var det dax för finalen och den unge mannen, samlade ihop sig efter att ha blivit peppad av oss andra..och körde focuserat och kanonbra, trots all lera från topp till tå och guppig och sönderkörd bana.. Så det slutade med en 3:e plats och plakett!
Grattis min "prins-korv" som börjar bli STOR!

Sen var det lite påfyllning i magen och de åkte hem till sig, medan jag fortsatte till kära vännernas islännings-stall, för att hjälpa en av tjejerna med sin lite ouppfostrade och kaxige herre, genom att jobba honom med repgrimma och rep, s k horseman-ship.
Gick bra..gäller att ta det lugnt, aldrig bli arg utan bara prata lugnt och berömma när det går bra.. Handlar enbart om ledarskap, det är INTE hästen som ska bestämma, utan den ska känna sig trygg och lita på människan som som jobbar med den.



Plötsligt var det kväller och så hade den dagen ilat iväg..
Åkte hem så både hundar och jag fick mat.. sedan invänta söndagens tv-höjdpunkt.. Wallander..och sen somnade JAG gott!
Tack familjen för en härlig dag!!!

Inga kommentarer: