fredag 19 december 2008

Hos syster Ylle.. apsar.. och annat trolltyg..!



Idag har jag varit i Rimbo och hälsat på kära syster Ylle och hennes älsklingar.. Ja, tyvärr hann jag inte träffa mannen, men vet inte riktigt var han står på listan..haha!


Det var iallafall jättemysigt att få krama om varandra (är ett år sedan drygt), hälsa på hennes underbara hästar och Sammie..som blev glad över att få "tjejbesök"..så t o m
surpuppan Wilma, var trevlig mot honom.. Det är inte alla människor och djur förrunnat, kan jag säga!
Hur som haver, så fick jag träffa "gammelprinsen" Vhiskur och hans nya små "prinsessor" Nyponros och Cinnamon! Prinsessor förresten.. det var allt bra mycket krut i dom damerna..:)



Jaja, så är det ju med barn och djur.. man ser hellre bara det goda i dom..resten får man med i ansvars-köpet!
Roligt hade vi iallafall och jag ser fram emot nästa träff...
Sen var det dax att åka vidare till näst besök...en apsokennel, med gott om vackra damer i alla åldrar.. Matte ser inte så pjåkig ut hon heller:)
Men jag kan inte hjälpa, att jag bara älskar att gulla med dessa trasselsuddar.. Blev kärlek mellan Bimbo o mig!





Sen blev det kväller och färd hemåt, men eftersom jag är som jag är, så passade jag på att ha roligt hela dagen och kvällen och stannade i Härad hos min kära väninna Anna..
Vi passade på att titta på "Bonde söker fru" (eller man, vilket man vill), fika och fnittra som vanligt, innan käre sambon "Tomte-Gossen", kom hem och då blev det julafton! Fick med mig både det ena och andra, en kycklingstekpanna, reflexer, choklad, vattenflaska och för att inte tala om vackra julgardiner!
Kände mig verkligen som "ett barn på julafton" när jag rullade hemåt... runt midnatt.. Vilken rolig dag tänkte jag, ända tills jag skulle tanka bilen och inte hittade någon mack med sedelautomat... Åkte runt halva Strängnäs kommun, innan jag hittade en... så klockan drog iväg och jag somnade väl nån gång efter 2-snåret!!! Men kul hade jag...;)

Inga kommentarer: