måndag 29 december 2008

Jag VILL INTE..!


Jag VILL INTE fira nyår...


Jag avskyr dessa f-e smällare och fyrverkerier, som skrämmer slag på framför allt våra djur, men även människor, både dom som upplevt krig, men även "vanligt" folk, som mår dåligt av detta hemska oljud..


Visst det är vackert..i fem minuter, men sen räcker det!!!!!!

Jag har själv två hundar som är så skotträdda numera efter en nyårshelg, för några år sedan, då jag bodde i staden och de började skjuta smällare på dagen och fyrverkerier kl 21 till 02 på natten... Kändes verkligen som ett "världskrig" runt huvudet!


Är detta spektakel verkligen NÖDVÄNDIGT???!!!

Att elda upp miljontals kronor, förstöra vår redan förstörda miljö och skrämma halvt livet ur många..?!

Tror inte jag är ensam om att vara motståndare till detta.. Är väl ok om man skjuter några raketer runt tolvslaget, men INTE mer!!!

Vet inte hur många nyårs-aftnar jag tillbringat ute på landet, i stallet hos vettskrämda hästar, förra året drog alla hästar rakt genom stängslet där jag hade min häst.. och sprang ut på vägen i ett par mil, alla utom min, som sprang runt i hagen och blev blockhalt dagen efter.. Som tur var hände inget de andra tre och min "prins", hade "bara" sträckt sig på insidan av lårmuskeln, men det kostade mig pengar för en equa-terapeut + att jag själv masserade honom i 14 dgr.. Tror ni dom som var orsak till eländet erbjöd sig ersätta detta..? Näedå..trots att hon har två egna hästar, men i ett stall några km därifrån!

Och alla vilda djur som ingen tänker på... hur har dom det?! Who cares...


Måtte detta elände bli lagstadgat och förbjudet med vettiga undantag..

Jaa, så det är bara att vara hemma igen och låtsas att det "regnar" med radion på, medan hundarna ligger och skakar och gnyr....


SÅ RIIING KLOCKA , RIIING... I HÖVVET PÅ DOM SOM REGERAR...!

GOTT NYTT ÅR ALLA DJUR- O MÄNNISKO-ÄLSKARE!

Inga kommentarer: