lördag 6 december 2008

Lördaxnöje i Flodafors... Onykterhetstaxi/Fyllechaufför...



























































Mmmmmm... Här ute på "bonnvischan" roar vi oss "kungligt" mellan varven..

Å ska vi iväg o roa oss, så krävs det bil eller att bli skjutsad och hämtad av någon vänlig person, alternativt att åka taxi!
Och om möjligt är, hjälps vi åt om någon ska åka och fira livet med, bl a alkoholhaltig dryck...kan ju även var kul för oss på landet... å eftersom jag är "dålig på" att partaja..med ålderns rätt, så kör jag gärna när så behövs och om jag mot förmodan får ett ryck själv att vilja fira, blir jag oxå skjutsad och hämtad, det är den stora fördelen med Goda Grannar, vilket jag verkligen har!
Så idag var det dax för den yngre generationen att parta på Harry's i vår lilla stad och jag lovade hämta hem dom, på nattkröken..

Sagt o sen göras...jag trodde jag skulle hinna sova en stund, men detta gick icke, utan blev en godispåse och mineralvatten framför tv:n, till det var dax...
Hämtade upp de glada unga damerna, förresten hämta...först ska man ju lyckas ta sig fram med bilen...lyckas kryssa sig fram mellan polisbilar, "soppatorra" bilar och människor i alla de slag, som vinglar runt och tror att dom är odödliga eller tittar på bilen som den var ett plötsligt uppdykande "monster"... Sen ska man ju äta på Macce-Donkan innan hemfärd, vilket denna natt tog 40 min i Mc-Driven (var visst flera som ville göra detsamma), så strax efter 03 lämnade vi staden o for hemåt, sen skulle två av dessa vackra damer av i vårt lilla samhälle(där vi kan handla det nödvändigaste och bo om man vill ha tråkigt..)och efter lite bubbel o babbel där... var det bara jag o grannen som skulle vidare hem till vårat "ålderdomshem" eller "singelhuset", ja kärt barn har många namn...:)
Å så var det till att rasta hundar och sen dunsa ner i sängen och sista gången jag tittade på klockan, var den strax före 04... Pust!

Jag lovar att jag tror JAG var MER trött och kände mig MER "bakis-smällus" än vad de unga partaj-damerna gjorde, dagen efter....
Så kan det gå, när man börjar bli "tant"!

Inga kommentarer: