lördag 7 februari 2009

Arga taxen Rolf..

Jag ska be att få presentera mig.. Mitt namn är Arga Taxen Rolf.. kallas Roffe.. och jag gillar tjejer! Är det förbjudet kanske..??















Rejält gråväder.. ser knappt hästarna i hagen..




Men en liten..STOR hästmule fick jag med i kameran idag... medan Roffe kissade var tredje meter..:)







































Näääääeeeej... jag vill INTE gå hem ännu!

































Jaaa..det är väl klart...att jag ska visa dig mina konster! Stå-sitta på bakbenen.. räcka vacker tass.. och så rulla runt och "spela dö"... Kan jag inte få bara LIIIITE lördax-godis nu....då...snälla...???? Matte e ju inte hemma...:)






Grå, grå.. Grå, grå.. Sånt väder har vi här idag! Men vad gör väl det, när man ändå måste vara inne och fortsätta med Feng Shui'n............:) Hur som haver är jag rastvakt åt grannens hund.. som går under namnet Arga Taxen Rolf..! Hans matte säger att han är argsint och sexfixerad..!

Så konstigt.. trodde det var naturens gång.. Hursomhelst, så har jag rastat honom för tredje gången idag och han var både glad och snäll och ÅT inte på någon av mina kroppsdelar idag heller! Så.. jag tror matte ljuger på dig RoffePoffe... Du har ju t o m gjort cirkuskonster och "spelat död" för mig idag...:) Vad är det nu... man brukar säga..? Jo, sådan matte, sådan hund!

5 kommentarer:

Anonym sa...

ÅHHHH En tax! Vi har en rar *hm* strävhårig taxfröken/tant.

Denna blogg ska jag kika på ofta;)

Havfruen sa...

Roffe var en tøff liten kar. Flott også. Dachs er fine hunder, spesiellt de strihårede. Kule gutter tisser høyt og mye. Major gjør også det. Som vi sier i Trøndelag: Gut & kar..på svensk må det bli noe som..Pojke och stor kar.. Altså en storkar!! you see?

Ha en flott søndag!!

PiLi sa...

Välkommen Frida!
Du får titta in så ofta du vill..:)
Jaa, jag tycker oxå om taxar! Vi hade en strävhårig hane och boxer-tikar, när jag växte upp. Han hette Jack och min far skulle använda honom att jaga med.. men se det hade han inte alls någon lust till.. så han blev en ren sällskapshund!!
Annars är det ju numera lhasorna, som är "min" hundras, Roffe e ju grannens.. men jag tycker om nästan alla hundar.. både stora och små.. jag skrev NÄSTAN...:)

Godmorgon Major-Mossan!
Jadu, dom är allt ena riktiga charmtroll..:) Som kissar ofta!
Men mina lhasa-tikar lyfter oxå på benen, när dom kissar..haha! Tror att de beror på att hålla pälsen ren och sen kissar dom oxå "revir".
Idag snöar det för fullt här och är jättevackert och snart ska jag åka till staden och äntligen träffa min dotter Tvåan, innan hon far vidare söderut.
En god söndag till dig med..:)

livsstigen sa...

Man kan inte missta sig på hur djurintresserad du är när man kolla på din blogg. Kan ditt framtida yrke ligga där? Ett djurpensionat kanske?
Söndagskramar

Hönsflocken sa...

Ojoj vilka fina bilder! Och vilket väder, det ser lite liknande ut här ska jag säga. Hönsen är mest nöjda över att snön äntligen smälter bort.