fredag 20 februari 2009

Härlig, men RÖRIG fredag..:)

Prinsessans andra hem..:)




TITTA.. en BLÅ häst!













Pöss på dig.. gammelgubben!




















"Inbyggd häst-sko"..










Vattenhinks-kristaller och gödselstacks-diamanter..












Här vilar väninnans kossa Gullan.. framför braskaminen..


Här har det varit en full-rulle-dag kan man säga..
Var på läkarbesök i Staden kl 08.00 imorse.. Prinsessan fick sova ut och skulle ta hand om hundarna. Efter att ha varit fastande, gick jag sen till cafeterian och skulle fika.. Träffade en gammal arbetskamrat där och vi blev båda glada att se varandra, så vi satt och bubblade nära en timme om hur livet såg ut idag och att tiden bara rullar iväg och att vi "börjar bli gamla"..:)
Han är även politiskt engagerad, kämpar för landsbygdsfrågor och vi har mycket gemensamt i detta och sen skrattade vi gott åt att hans fru hade vunnit pris i en tävling hos E-on, som en av de "snålaste el-abonnenterna i Sverige"... Jaa, sånt kan man oxå tävla i..:)
Hursomhelst, sen var det bara att åka hem och ta tag i dagen!

Prinsessan skulle till stallet och vi lastade in alla "stink-prylar", hundar, massagebänken som skulle lånas ut till systersonen och sen iväg igen.. Var med i stallet och fotade lite..
Och till alla er häst-älskare.. vet ni vad jag hittade i hagen..?! En häst som var BLÅ! Har aldrig sett en så blå-grå-svart skimmel tidigare! Ett jättevackert connemara-sto.. Tyvärr kom jag inte intill riktigt för att ta bra bilder, men får göra det en annan gång..:)
Är ju sportlov här, så det skulle vara fulla aktiviteter där på em och däremellan skulle hästarna utfodras, det var hovslageri-arbeten och hejåhå.. Då ringde en väninna och undrade om jag hade tid att äta med henne och umgås en stund, vilket vi försökt få till i ett halvår... Så jag tackade JA!
Pussade prinsessan..(som skulle sova kvar o hjälpa till med läger-barnen) och for vidare in till Staden igen, lämpade av massagebänken hos systersonen och fick hjälpa honom sätta upp en IKEA-hylla.. innan han tänkte "begå självmord".. konstigt, eller hur.. IKEA-grejer brukar väl alltid passa..??! Sen vidare mot väninnas villa.. och på vägen dit, mötte jag mitt andra barnbarn, prinsessans lillebror, prins-korven.. med far, som hade varit och kört cross-mc, så då stannade vi till och så pussade jag på honom en stund.. puh!
Sen vidare och landade hos väninnan.. ÄNTLIGEN!
Vi åt en sen, men god lunch och sen satte vi oss framför bras-kaminen med te-kopparna och bubblade, hundarna låg och sov och plötsligt var klockan kväller!!! Jag var tvungen att åka hem och ta hand om tvätten.. (ska ju alltid göra allt samtidigt och hade fått ett ryck att tvätta sofföverdragen, mitt i alltihop och som var torra för längesen) och så hinna se Let's Dance oxå..:) Jag HANN faktiskt med även detta, men sen somnade både jag och hundarna i soffan... Fråga mig inte NÄR..:)

3 kommentarer:

Havfruen sa...

Du har hatt en travel men trivelig dag :)
Artig å møte gjen gamle kjente og få oppdatert seg på livet.
Nydelige hestebilder!! Det er jo flotte dyr.
Ser du har skrevet innlegget på fredag, det er først i dag jeg får det fram! Blogspot har tregheter av og til.
Her er mildværet kommet, +3 og veiene er en eneste stor sørpesti.
Ha en fortsatt fin søndag :)
Klem fra Major&Mossan

Desirée sa...

Myspysdag! Själv har jag nu lyckats få in boken på Bok-SM. Läs gärna och om du gillar den så rösta!

http://www.kapitel1.se/cornelia-cask/de-forsta-sekunderna-pa-balet-ar-varst

Kram!

Sara/Little Miss Fix It sa...

Ojoj, Jeppson och jag tittade på hoppehästen på you tube. Oh my! (eller "åå jävlar!!" som J sa..) det var det värsta jag sett i hästhoppe väg :-). Här är det slask och förkylningstråk men nu är karbadet upptappat så kanske blir kvällen lite mysigare...
P&K