söndag 22 februari 2009

Söndagsvila..

Isak av Gullunge, med matte Agneta och vacker korgsläde, så man blir "gammelnostalgisk"..:) Foto: U-B Block 090221.


Idag är det söndag.. och VILODAG..:)

Har verkligen varit en stressig vecka och då gäller det att "dra i handbromsen".. för att inte kliva över gränsen till utmattning igen! Måste verkligen tänka mig för, även om livet är roligt, så tar detta lika mycket energi, från en redan uttmattad kropp och själ..

Värk av att det blir omslag i vädret, stör både mig och nattsömnen.. så balansen är "hårfin"..:)

Men vackert är det med snön som kommit i helgen och bidrar med ett foto, tagit av min lika häst-älskande syster Ylle, som lever med sina egna hästar och umgås ett gäng kvinnor, med härliga hästar och som dessutom kör dessa mycket.. Jättekul, tycker jag!

Sorry big-sis, men jag "lånar" detta av dig..:)

Ha en god söndagskväll allihop med kram från mig och apsarna!

2 kommentarer:

Havfruen sa...

Et nydelig bilde, helt klart.

Dra på handbremsen hvis du er på "balansepunktet". Det er kjempeviktig. Vet det ikke er enkelt, men vet hvor viktig det er. Det er alltid noen tøffe tak og vi kvinner er så flinke til å dra med oss all dritt og bekymringer.
Jeg skal reise på hytta om et par uker. Trenger og "backe" ut litt jeg også. Finanskrisen har gjort meg arbeidsløs og jeg må kjempe for å få pengene firmaet skylder meg. Det har tatt min energi i det siste..+ at Tobias ble syk. Men jeg har nattesøvn, HELDIGVIS. Glad jeg har Major så jeg kommer meg ut i frisk luft, det hjelper.
Vi får kule`n..som ungdommen sier. Nyte det vi har som er positivt og skjære bort det som er råttent. Enkelt å skrive men vasnkelig å leve etter, men vi får prøve som best vi kan :)
Klem fra MAjor&Mossa...som skrev en laaaang kommentar..

PiLi sa...

Den tackar jag för, kära Mossan..:)
Jag vet.. har levt så här i många år.. Och ibland är det så kämpigt att alltid vara själv med allt!
Sen vill man räcka till överallt och det är inte lätt.. Blir gärna för mycket åt andra och lite kvar åt sig själv..
Men JAG TRÄNAR.. FÖR FULLT..:)
Tyvärr.. så styr pengarna mycket, men inte ALLT..:) Klem till dig!