fredag 6 februari 2009

Tjocksmockevalp...:)








Åsså har vi moder Trassla, här 2 år och valparna, 6 v.. Wilma snuttar till höger..:)
Bilderna nedan är hon 7 v o verkligen urgullig..
Hon var en gudomligt snäll o duktig valp och blev snabbt rumsren och har aldrig bitit sönder något hon inte fått ha..!

















Här fyller hon snart 6 mån.. fotot från nyårsafton 2000!!!



Här är hon 11 mån och har fått en halv-lillasyster, Siri.. 11 v och det leks för fullt!

















Här är hon 1 år och härjar med Siri.. 4 mån.. mkt bus!











Numera äger hon den aktningsvärda åldern av 8 år och 7 mån IDAG... med rätt att göra lite som hon vill.. Är mor till två valpkullar, en riktig super-mamma och nu en riktig sur-mormor..:)






Hon har mycket gott självförtroende och tror ibland att hon är en St Bernhard.. samtidigt som hon är en riktig "mattegris", som gärna vill ha koll på var JAG är någonstans.. Hon giller inte heller främmande män.. vissa män inte ALLS...haha!








Mmmm.. då var det dax att göra Bente glad, så här på fredagen...fniss!

Hon efterlyser ju valp-bilder på Tjocksmockan, Wimlan, Wimsan, Temple Fontana's Elvira... ja kärt barn har många namn.. men hon heter WILMA!!!

Enligt tidigare inlägg, var ju detta beting inte helt lätt, men vi får väl se om jag har lyckats få till några halvbra bilder på henne.. Det överlämnar jag till "Betraktarens öga" att avgöra..:)
Önskar alla bloggare en mysig fredagskväll!


7 kommentarer:

Desirée sa...

Vilka sötnosar =)

Önskar dig en trevlig helg!

Bente sa...

Oooooooiiiiiiiii....helgen är räddad! Oooooooiiiiiiiii igen!!
Visste väl det....hon kan ju inte ha varit annat än söt.....det är hon ju fortfarande......7-veckors-bilden när hon ligger på rygg e ju bara bäst! Det e ju nästan så jag smälter! Tack o tack mi käre Tanta!! Kramar till er alla tre!
Du får gärna skicka uppmaningen vidare också :-)

Havfruen sa...

oi oi oi...så utrolige søtnoser!! Herlige bilder. Men er det ikke mye pelsstell? Jeg er streng i min blogg ikveld, møtte små jenter i 5 -6 årsalderen i dag med en liten hund. Uff..
Ha en riktig god fredagskveld ;-)
Jeg legger linken til bloggen din på siden min. Håper det er ok.

PiLi sa...

Tack allihop, för fina kommentarer!

Bente.. skönt att jag kunde förgylla din kväll med "gosegrisen" och du FÅR "sno" bilderna på henne..:)
Jag har skickat utmaningen vidare till Cornelia.. så får vi se!
Ha de så gott med fredagskramar till er två, från oss tre!!!

Major-matte.. Jaa..de är goa, men kräver sin pälsvård. Därfor har jag Wilma nerklippt och låter det växa på Beata, som har en bra päls!

Ha en mysig fredagskväll och det är klart du får det..:)
Pussa på Majoren, han e bara för goer!!!

Anonym sa...

Sicke gulliga bilder!!!!! Ylle

Desirée sa...

Valputamaningen..tyvärr har jag inga valpfoto =( Köpte honom när han var 7 månader. Tittade precis igenom uppfödarens hemsida, men nix. Inga kort där heller.

önskar dig en härlig lördag!

Desirée sa...

=) okej då! Skickat valputmaningen vidare till http://wildastenlyckan.blogspot.com