lördag 28 februari 2009

I'm in lööööööv...:)


Ja e käääär... i ena HÖNA.. för ho e såååå himla VACKER.. å de e Bentes förtjänst!!!


Nu smälter allt mitt modershjärta.. Sickna gudomligt gulliga små dunbollar!

Vilket otroligt vackert dvärg-par.. i mina favoritfärger!


Godmorgon..

Vaknade vid 7 imorse och låg och njöt av tillvaron med "pälsbollarna"...:) Beata är mycket bättre, skööönt nog..!

Sen en morgonrastning med en jättevacker soluppgång och nu skiner solen från en klarblå himmel och - 2 gr... Härligt!

Kära Bente har ju inspirerat mig att kolla höns-sajter och leta efter en speciell ras och då blev jag KÄÄÄR!!!

Mitt förflutna som lycklig hönsägare har ju legat "i träda"länge, men jag njuter verkligen av alla er härliga bloggare, med alla VACKRA höns av olika raser och roliga berättelser..:) Tackar..!

Hur som helst, så kan jag inte låta bli att lägga ut bilderna här, på den rasen som fick mig att få igång lite vår-pirr i "kroppastollen"... nämnligen Wyandotte-hönsen... Wooooaaww!

Fastnade direkt för just denna underbara färg på hönepönan.. och hennes rasgelike med underbara kycklingar.. och sist, men inte minst.. detta prakt-par inom dvärgvarianterna...
Mmmmm... blir alldeles varm i hjärtat av dessa "ögon-godis"...!
Tjingeling..:)

6 kommentarer:

Koola Viola sa...

Oj, den sista bilden, vilka vackra färger! Fantastiskt! Feathersite är verkligen världens bästa höns-bild-sida, där kan man surfa bort en hel eftermiddag och bara beundra härligheterna.

Sååå... någon hönsapöna på gång hemma hos dig...?
*letar lite wyandotter på nätet åt dig*
;o)

Havfruen sa...

åååå...skjønner du er in lööööv.
Høner er flotte, og de bildene du har er var jo suverene.
Sol her også..0 gr. Skal snart ut, jeg sto ikke opp kl. 07. Hvordan klarer du det? Jeg er nok ikke en morgenfugl, selv om jeg gjerne skulle vært det..

Nyt dagen i go`været :)
Klem fra Major&Mossan

Bente sa...

I`m in lööv to! Fattar du att jag tappade andan när jag hittade de där? Har kollat på huset o ska hyra det, så nu är det bara att börja leta såna!
Kram!

PiLi sa...

YIPPEEEE å GRAAATTIS!!!
Vad roligt Bente!!!
Nu blir det till å bygga höne-pöne-hus och sen ut och "jaga" MES:ar och Wyandotte-dvärgar för brinnande livet!!! Guuud va kul å vad glad jag blev för din skull nu..:) TJOHOOOOO och KRAMAR på längden o bredden!!!

Anonym sa...

Brahmahönor rule!!!!!!!!! syster Ylle

PiLi sa...

Jag veeet.. syrran!
Det blir såna oxå, om den dagen kommer.. igen!
Glömmer ALDRIG dina vackra
Brahma-pönor och hur "avis" jag var då.. fniss!