onsdag 18 februari 2009

Jag har besökt mitt favoritställe idag..:)


Varför SPARA på pengarna, när man kan låta dom rulla på detta exklusiva ställe..?!

En tand borta i överkäken, när jag slogs för att "försvara" mina valpar, för 5 år sedan och nu har jag fått en "spottglugg" i nederkäken.. så kan det gå!

Matte.. kan jag få sova nu? Jag e ju helt "snurrig i bollen"..!

I soffan kan jag känna mig trygg.. och snus-snarka så mycket jag vill!


Jaha.. då var det dax igen.. att besöka veterinären!
Idag var det Tjocksmockan.. f'låt.. Wilmas tur...:)
Inget allvarligare än att få sin vaccination och ta bort LITE tandsten...
Men min veterinär söver hundarna då, så det var bara till att lämna in henne på morgonen och sen hämta ut henne vid lunch.. betala i kassan och sen få en vinglig vovve med sig hem, denna gång med EN TAND MINDRE i munnen! Så kan det gå när även hundar blir "tant"..:)

Ni kanske undrar varför jag besöker veterinären så ofta..?!
Inte vet JAG........ det får ni fråga mina kära hundar om........
Jag försöker bara vara en glad och förstående matte, som snällt sitter i väntrummet med mina små "pipsillar"... pratar strunt med andra djurägare, glatt betalar i kassan och gärna åker fram och tillbaka dom futtiga 3 milen detta blir, för mina "ögonstenars" skull, så dom får behålla "sin hälsa och sitt välstånd"...:) Fast jag får väl lov att erkänna.. Att ibland kan jag faktiskt hålla mig för skratt! Lovar att jag har kunnat åka på en flera månaders lyx-semester till Bahamas, för alla pengar jag har lagt ner på "djurvård"... men hur KUL ÄR DET DÅ.. på en skala ett till hundra..?!
Inget kul alls.. för jag ÄR FLYGRÄDD!!! Så därför ska jag åka till veterinären nästa vecka oxå..
För si då ska Beata operera bort sina tonciller...! DET ser jag verkligen fram emot..:) Tjingeling!

6 kommentarer:

Havfruen sa...

Først vil jeg takke deg for din varme og omtanke kjære Pili. Du er en person med varme og omsorg.
Selfølgelig bruker du penger på hundene istede for å dra til Bahamas.
Problemet mitt de gangene jeg har satt gjen et dyr til dyrlegen, er at da gråter jeg hele tiden. Synes det er så trist. :)
Bahamas kan vi dra på i vårt neste liv..hvis det blir. Nå er det dyr og barnebarn som gjelder :))
Klem fra Major & Mossan

PiLi sa...

Tack Mossan.. för dom värmande orden..
Jadu, jag älskar mina hundar och dom är värda varenda krona för mig!
Du har alldeles rätt..:) Bahamas finns väl kvar i mitt nästa liv, om det är meningen att jag skall dit..:)
Barnen, barnbarnen och djuren är viktigare!
Ha en så go kväll du bara kan!
Klem fra oss 3 till er!

Havfruen sa...

Vi møtes på Bahamas..med blomsterranker rundt halsen og hula hula skjørt:)

Havfruen sa...

Hei igjen...ser fingrene og hjernen ikke var koblet sammen når jeg la inn siste kommentar hos deg i går...Det jeg mente å skrive, var at vi møtes på Bahamas i vårt neste liv..med hula hula skjørt :)
Ha en flott dag!!

Anonym sa...

skinkmacka.......

Desirée sa...

Lycka till Beata hos fabror doktern!

Trevlig helg!