tisdag 17 februari 2009

Kalsta Loge..










































































































Godmorgon!
Igår var jag ute på lite "foto-safari", efter att ha hälsat på dom nya Karlstorps-borna..

Dom som känner mig, vet att jag är "galen i" allt gammalt.. allt från byggnader, möbler och prylar, till gamla brädor, stenar och dylika ting..:)

Så jag passade på att stanna till vid vår bygdegård och fota lite..

På kvällen följde jag med till isis-stallet och mockade lite.. för att inte glömma bort hur man gör!



Får jag presentera "grabbarna Bus"... Tjalle-Tjaldur och Bengan-Kolbein!

B till T: - Du håller dig på DIN kant.. för hon är MIN moster..!

6 kommentarer:

Havfruen sa...

Flotte bilder. Jeg også har sans for gamle ting. Det er jo så mye fint!! Du hadde helt klart "fanget" mange gamle detaljer her.
Ha en fin dag!!
Klem fra MAjor & Mossan

Anonym sa...

Bengan är en väldigt snygg häst.....

Koola Viola sa...

Vackra detaljbilder!
...och mörka skimlar är så läckert. Mums för ögat.

PiLi sa...

Tack alla för fina kommentarer!

Skinkan:
Jaa, B är en himla snygg häst..:)

KV:
Mmmm.. Fast han är en unghäst, så troligen ljusnar han.. tyvärr.. men söt o läcker är han..:)

AndrÈns sa...

Hej Pili
Vilka vackra bilder du tar..
Håller med Koola Viola, vilken snygging skimmeln är:)
Kram Veronica

PiLi sa...

Tack Veronica, för fina kommentaren!
Jaa, jag "älskar" att fotografera..:)
Mmmm.. skimmelpojken är en riktig snygging, men har varit en "tuffing" oxå.. Jag har hjälpt matte med NH på honom, så nu är han jätteduktig att jobba med repet på.. Härligt när det ger resultat och jag tycker det är så roligt, att jobba med hästen från marken.. i lugn och ro..:)
Följer din blogg och tycker det är så kul att det går bra för er!
Kram till dig!