fredag 13 februari 2009

Äggande gott till Alla Hjärtans Dag..:)

En icke framruvad, utan av naturen, egenhändigt framavlad Luv-höna..:)

Vackra ägg, som jag fått av grannen för att jag har varit "snäll".. Jag?!


En ljuvlig bäbbe från min knäppa kompis "egna odling"..


Min knäppa kompis Bengan och hans tupp.. Orvar!
Bengan är inte bara knäpp, han är en härlig make till sin kära hustru oxå.. och gör en massa roliga "hyss" för att glädja henne.. Sådana män "växer inte på trän" och jag är tacksam över att få vara HANS knäppa kompis..:)



Imorgon är det ju som bekant, Alla Hjärtans Dag!

Då Ni.. alla därute i etern, ska här firas hjärtan...:) Hjärta och smärta är det bästa jag vet... om man ska titta på film, läsa en bok eller umgås med nära och kära! Jag tänker iallafall ge mitt hjärta.. nja.. låna ut det en stund iallafall.. till att känna tacksamhet för att jag har så många människor och djur runt omkring mig, som jag tycker SÅ MYCKET OM! En himla skön känsla.. .. Och eftersom jag har skrattat gott denna vecka, åt alla härliga "höns-hjärnor" och själv tillhör den kategorin.. om än lite vilande just nu.. så förärar jag Eder lite "höns-godis till helgen..:)

Kram på er Alla och ha en skön helg!

5 kommentarer:

Koola Viola sa...

Hönsgodis tycker vi om, tackar :)

Havfruen sa...

Å så fint et innlegg. Ja, er det ikke godt å ha mennesker og dyr rundt seg som man er glad i.
Ha en flott fredag. klem fra Major & Mossan

Anonym sa...

Tack för hjärtat!
Gillade "luv-hönan" skarpt!
Du är duktigt på att fota...
Kram Kram

Bente sa...

oooohhh vilken kille!! Ja tuppen alltså...inte karl fattar du väl!
Vackra ägg oxå...vilken tur di har! Jag är superstressad just nu...ska ju göra allt i sista sekunden som vanligt...innan jag åker hemifrån vid halv sex i morrn bitti. Skulle väldigt gärna vilja försöka klura ut vad det är för krukväxt du fått tag på...men jag får nog passa den här gången, tyvärr. Kan du inte be någon annan som kanske har lite mera pejl på sånt än jag? Jag e ju nyfiken oxå ;-)
Vaddå....e det nån helg igen nu...?? Du vet ju hur bra koll/intresserad jag är av det...*höjer båda ögonbrynen*.....hoppas din helg blir kanon i alla fall!!
Kramar från oss två...till er tre!

Anonym sa...

haha, ja.... man kan kalla honom busig ;) för att för honom får men rida in i stallet tills man bruter fötterna av sej ;) <3 puss o kram mormor <3