lördag 28 februari 2009

Utmaning igen..:) "Banga" inte ur nu...!



Ikväll blev jag utmanad av big-sis Ylle.. Svaren måste börja på samma bokstav som MITT namn.. Gosch..!


1. Vad heter du? PiLi
2. Ett ord på 4 bokstäver? Peng
3. Flicknamn? Petra
4. Pojknamn? Peter
5. Yrke? Polis
6. Färg? Purpur
7. Klädesplagg? Polo-tröja
8. Mat? Potatismos
9. Sak i badrummet? Pensel
10. Plats/stad? Paris
11. Orsak att vara sen? Pinkenödig
12. Något man skriker? Puckooooooo...!
13. Film? Polisskolan 1-2-3-4-5-6.....
14. Något man dricker? Pilsner
15. Artist? Prince
16. Djur? Papegoja
17. Gatunamn? Polhemsgatan
18. Bil? Peugeot 307
19. Sång? Please release me...let me go...?!
20.Aktivitet med mer än 1 deltagare? Party-dans..:)


Skall sedan skickas vidare till 3 personer...

Jag skickar detta vidare till Bente och MajorogMeg och Koola Viola..:)
Good Luck To You..!!!

7 kommentarer:

Koola Viola sa...

Fixat :o)

( http://koolaviola.blogspot.com/2009/03/utmaning-pa-k.html )

Anonym sa...

Perfekt puttenuttiga Pili!!!!! Ylle

Havfruen sa...

Takk for det. Skal se når jeg tar den.
Idag snør det igjen her..det begynner å bli nok nå. Skal dra og lufte Major nå..
Ha en fin søndag :)
Klem fra Major&Mossan

Göran sa...

Hej och tack för de vackra orden på min blogg och i min gästbok.
Du var dessutom den första som skrivit kommentar på Vimeo, trots att den filmsidan legat och skvalpat sedan i somras.
Kanske du också har ett Vimeo-konto? Om inte kan jag rekommendera Vimeo när det gäller film och bildspel.
Snygg blogg du har, med många tjusiga bilder.

Desirée sa...

Jag ska lägga ut hela boken ikväll, sen får vi se. Den ligger stadigt på plats 108 av ca 300. Hoppas det snart börjar klättra, i alla fall lite till =)

Önskar dig en god avslutning på helgen!

Bente sa...

Ska göra den nu :-)

Havfruen sa...

Hei igjen Pili. Bror er navnet på den andre brune boxeren. Og han er ikke Major`s bror.
Herlig med slike hundedager..godt å se at de koser seg, ordner opp og har det kjempebra. Major er dyktig sammen med hunder av samme størrelse. Mot små hunder kan han være "litt for stor og vill".
Klem fra Major&Mossan