söndag 15 februari 2009

Idag fyller Emelie Rosenknopp 16 år..!



Rosenknoppen fyller 16 år idag.. Hon tillhör släktet systerdöttrar.. och dom har jag gott om!

Det är bara det att RK är lite speciell.. eller det kanske beror på att jag så väl kommer ihåg när hon var liten..! Hon var redan då, en mycket bestämd och tålig unge.. När hon var drygt 1 år, trampade hon in en glasbit i foten , som jag.. moster skulle ta bort.. medan hennes föräldrar med milt våld, försökte hålla henne stilla... Hela tiden smågrät hon med orden: Ajajaj.. haj så ooont i footan..! Jag fick ut den, gjorde bandage och hon sprang runt och småskrek samma som ovan.. Ajajaja, haj så ont.. ajaja min foota! Detta skämtade vi sedan om, när hon blev större.. på ett kärleksfullt sätt..:) Det finns inte heller någon som kan se så sur o grym ut när hon är arg, även detta sedan små-barnsåldern.. Var hon på dåligt humör.. spände hon sina blåa ögon i en och plutade med munnen och sa: Lämna mig i min freeeed! Och sen gick hon med mycket bestämda steg.. ifrån allt och alla..:) Jag har ALLTID kallat henne för Rosenknoppen, vilken HON inte alltid uppskattat.. men även blivit sur om jag INTE kallat henne för det...:) Jaja.. hur man än vänder sig, har man ändan bak..!

Jag kan tyvärr inte fira henne personligen, eftersom hon bor med sin mor(min syster) och sin yngsta syster Frida, i Norge.. Närmare bestämt i Oppdal.. sedan 3 år..

Så min kära Rosenknopp...:) STORT och VARMT GRATTIS PÅ 16-ÅRSDAGEN...

önskar Moster med pussar och kramar i massevis och Apsarna med slicke-pössar!

Hoppas dagen din blir mysig och bra..:)


3 kommentarer:

Havfruen sa...

Du har mange bursdags"barn" for tiden. Herlig lesing om kjære Rosenknopp. De bor jo bare noen mil unna meg de. Ca 2 timers biltur!
Flotte bilder under også av søster og familie, skjønner godt du savner de!
Ha en flott søndag! Kos deg i vinterværet....klem fra Major & Mossan

PiLi sa...

Ja, det är många av dom och fler blir det... Förstår inte var alla kommer ifrån..haha!
Ja, Rosenknoppen bor väl ca 12 mil från dig, om du bor i närheten av Trondheim..?! Det började med att min bästa väninna, träffade sin "sista stora kärlek" och flyttade till honom i Oppdal, för 6 år sedan.. Sen flyttade ett annat par härifrån dit och sen min syster, så Bente och jag hälsade på dom nov-06 (alla bor alltså i Oppdal).. En mycket rolig resa, som jag har på film..haha!
Ha en mysig söndagskväll själv, med klem fra mig o apsarna!

Anonym sa...

Grattis Memmlan <3333