söndag 8 februari 2009

Söndag med Tvåan..








































































































Idag har jag haft den stora äran att få träffa min dotter Tvåan..:) Hon bor i Kalmar med sin älskade man, men båda jobbar mycket och sen far dom både högt och lågt på helgerna och däremellan är dom ofta upptagna av vänner, inredning eller varandra! Det sistnämnda, hoppas jag dom tänker vara livet ut..:)
När jag vaknade, hade det snöat eller rättare sagt, höll även på att snöa för fullt, så jag tog kameran och hundarna och gick ut på foto-promenad för att fånga några mular, snö och lite annat..:) Sen var det bara att halka sig in till staden och plocka upp en dagen-efter-mässa-i-Sthlm-åka-tåg-till-Khlm-gå-på-gammal-bästis-30-årsfest-kvällen-före-trött dotter...puh!
Vi fick iallafall tre timmar ihop, så man får vara glad över att man får vara tacksam..haha!
Hann en del, hämta en sak hon glömt på 30-årsfesten, hälsa på kusinen i islands-stallet, sen skulle vi fika och hittade en pågående utställning i stadens s k konsthall, där utställaren just nu.. är en av hennes stora favoriter, Jens Fager. Tvåan är utbildad inom produktdesign och jobbar på IKEA i Kalmar. Fast jag är en generation äldre.. gillade även jag Jens Fager's verk.. älskar ju trä i alla former! Vi hann även med att gå och fika och sen var det dags att bli hämtad av maken, som kom från Sthlm, skönt att få krama om sin måg och så for de vidare mot Smålandskusten.. Jaja, så här ser livet ut och jag njuter av stunderna som blir!

1 kommentar:

Havfruen sa...

Du har koset deg godt sammen med Tvåan skjønner jeg. Herlig. Jeg har datter med familie boende i nærheten heldigvis. Sønnen min er snart 21 og bor hjemme enda.
Men han har fått seg kjæreste nå..så da spørs det...
Ha det fint! Klem fra Major og Mossan