onsdag 4 februari 2009

Hos veterinären..




























Jag gömmer mig här..mellan mattes fötter...















Anton heter jag.... och e en 1-årig westis, som gillar tjejer...:)






























Matteeee... nu soooomnar jag.... snaaaart...




















Sigge heter jag.. och e en bedårande 12 veckors beagle-valp!















Släpp uuuut mig!!!
















Kan vi åka hem nu.. de snurrar i hövvet!


































Idag har nästan hela dagen gått åt till veterinärbesök.. Först skulle vi vara där kl 09.00 och Beata skulle vara fastande.. Hela väntrummet fullt med hundar och katter och trevliga människor.. När det blev vår tur och Inger Veterinär kollade Beata's öra igen, så blev det bestämt att hon skulle sövas och sen rensa örat intill trumhinnan.. Hon fick då en lugnande spruta och sen väntade vi igen.. Efter en halvtimme fick jag lämna ifrån mig henne (känns alltid lite läskigt) och sen uträttade jag lite ärenden och så hem igen! Gick en promenad med Wilma (inte ofta jag går med EN hund) och så åkte vi tillbaka till staden vid strax före 15. Fullt i väntrummet igen.. är som löpande-bandet-principen..haha! En ut och nästa in, betala i kassan och sen ska det hämtas ut en halvsovande katt, eller vinglig hund.. Ser lite komiskt ut! Det blev min tur och Inger stod och höll i en halvtrött och förvirrad Beata...med renrensat öra och borttagen tandsten (passade på att be dom ta detta när hon ändå skulle sövas) Sen ut i bilen och hemåt igen med två hundar och en tunnare plånbok!


Nu ligger hon här och snussnarkar och mor Wilma har koll på läget! Skönt att det är över för den här gången..:)

4 kommentarer:

Bente sa...

Mmmmmmm.....lillpluttan....bra att mor Tjocksmocka är där o har koll på läget...det känns tryggt :-)
Kramar o krya på sig.

PiLi sa...

Taaaack! De behöver hon.. efter denna dag! Mmmmm..för en gång skull är hennes mor förstående..:)
Kramar till er!

Koola Viola sa...

Morganhingsten är såå läcker, som du har i högermarginalen. Vilka färger. *mums*
Och märkligt att "sådan husse sådan hund"-regeln gäller även inom hästvärlden.
Min förra häst var en kolsvart tokig kallblodstravare (sin farfar Elding upp i dagen) med låång, tjock och tovig man och svans. Oj vad vi fick höra att vi var lika jämt...

Havfruen sa...

Stakkars liten...men det må til. Jeg også har så vondt for å legge igjen dyrene til dyrlegen. Hadde en katt som skulle steriliseres, jeg begynte og gråte når jeg skulle sette henne igjen...puh..livet er tøfft. Bra de 4-bente har oss. Og vi dem. Vi er heldige som har hund. Uten tvil!